Grzechy Managera – 5 najczęściej popełnianych przez managerów i kierowników błędów

Jeśli zarządzasz zespołem, pewnie zauważasz, jak z roku na rok wiesz coraz więcej. Potrafisz zapobiegać problemom i pamiętasz o odpowiednim motywowaniu pracowników. Czy jednak wszystko wykonujesz prawidłowo? Przekonaj się.

Menedzer

Formułuj cele, nie marzenia

Wielu managerów ma problem ze stawianiem konkretnych celów zespołowi, zamiast tego mówiąc o marzeniach. Jeżeli mówisz „za rok musimy być największą firmą w branży” – to marzenie. Niewiele mówi Twoim pracownikom. Może zmotywować, jednak bez odpowiednich etapów realizacji i rozplanowania, nie przyniesie zadowalających efektów. Chcesz „największej firmy”, „najlepszej sprzedaży”? Powiedz „naszym celem jest umawianie o 5 spotkań więcej każdego dnia”. To są realne cele, które mogą doprowadzić do realizacji marzeń.

Nie unikaj pracowników, którzy czegoś potrzebują

Wielu managerów nie wie, że zmotywowany pracownik to taki, który odczuwa pewien deficyt. Motywacja nie zrodzi się w człowieku, któremu niczego nie brakuje! Zmotywowany pracownik to pracownik, który mówi, że czegoś mu potrzeba. Twoja rola w tym, żeby go wysłuchać i spróbować znaleźć rozwiązanie.

Nie stawiaj celów nieużytecznych z punktu widzenia pracownika

Managerowie często mają tendencję do stawiania pracownikom zadań, które odbierane są jako bezcelowe. Pracownik postrzega bowiem zadanie tak, jak je mu przedstawisz. To od Ciebie zależy to, jak do tego podejdzie.

Nie organizuj zebrań i celów tylko po to, żeby udzielać nagan

To jeden z klasycznych błędów. Jeżeli zaczniesz organizować zebranie tylko po to, by pokazać pracownikom, co wykonali źle – tak je też będą kojarzyć, jak spotkania w sprawie nagan. W pracy managera liczy się przede wszystkim umiejętność równoważenia i bilansowania informacji, dlatego pamiętaj, by pomiędzy wszystkim tym, co negatywne, znajdować też aspekty pozytywne, które zmotywują i wskażą kierunek.

Chwal pracowników!

Jeżeli działanie zostanie pochwalone czy nagrodzone, będziemy chcieli je powtórzyć, by raz jeszcze zdobyć pochwałę. Przyłap choć raz pracownika na tym, że robi coś dobrze i pochwal jego działanie. Zwiększysz dzięki temu jego motywację, oraz prawdopodobieństwo, że pożądane zachowanie pojawi się ponownie w przyszłości.

Strona autora www.magiasukcesu.pl

Tekst na podstawie: http://www.hrnews.pl/advice1.aspx?id=238

Dawid Stefaniak - www.magiasukcesu.pl Autor: Dawid Stefaniak - www.magiasukcesu.pl