Program Wellness, czyli jak skutecznie odstresować pracownika

Relaks zaplanowany

Wiesz, co kryje się pod hasłem „corporate wellness”? To hasło, które zawiera w sobie m.in. ergonomię pracy, pokoje relaksu, sesje ćwiczeń z fizjoterapeutą. Dzięki niemu Twój pracownik może osiągnąć wewnętrzną harmonię… w pracy.

program-wellness

Początki

Pomysł na tego typu programy miał swoje początki na zachodzie już kilkadziesiąt lat temu. Celem programów jest nie tylko chęć obniżenia kosztów opieki zdrowotnej pracowników, ale również stworzenie miejsca pracy, które będzie przyjazne i bardziej komfortowe. Zagraniczne firmy już dawno zrozumiały, jak istotnym dla firmy aktywem jest pracownik i jak kluczowe znaczenie dla jego wydajności ma zapewnienie mu możliwości harmonijnego połączenia pracy i życia osobistego.

Rozwój w Polsce

Nie bez przyczyny program ten już od kilku lat stawia pierwsze kroki w Polsce. Jak wskazują statystyki, na depresję cierpi od 1,5 mln do 3 mln dorosłych Polaków, zaś ponad 50% ma problemy ze snem. Wszystko to powodują problemy w pracy. Dochodzą do tego również inne czynniki związane ze stresem, jak nadciśnienie, palenie papierosów, mała ilość ruchu, zła dieta.

Wpływ na pracownika Corporate

Wellness to skuteczny sposób na radzenie sobie z zestresowanymi podwładnymi. O ich dobre samopoczucie dbają programy, które obejmują m.in. warsztaty z zakresu radzenia sobie ze stresem, zarządzanie sobą w czasie, techniki rozładowania napięcia, nauka automasażu, szkolenia i warsztaty na tematu zdrowego odżywiania, utrzymania profilaktyki zdrowia. Jednym z bardzo istotnych elementów jest również ergonomia pracy, czyli dostosowanie miejsca pracy do wymogów związanych z utrzymaniem prawidłowej postawy ciała podczas pracy przy komputerze.

Egzekwowanie relaksu

Najważniejsze przy wprowadzaniu Programu Wellness jest jego przestrzeganie, czyli konsekwencja. W innym wypadku może doprowadzić jedynie do tego, że firma odnotuje znaczące straty finansowe, które, swoją drogą, też odbiją się na pracownikach. Jeśli celem jest zdrowszy pracownik, obie strony muszą być zaangażowane.

Tekst na podstawie: http://www.hrnews.pl/WsparcieHR,214,.aspx

Dominika Wiśniewska Autor: Dominika Wiśniewska